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REFEREE

POINTS SYSTEM

BASE CONTROL = 1 POINT
 

SIDE CONTROL = 2 POINTS 
 

MOUNT CONTROL = 3 POINTS
 

BACK CONTROL= 4 POINTS

 

Points shall be awarded by the central referee of a match whenever an athlete stabilizes a position for 3 (three) seconds.

 

Matches should unfold as a progression of positions of technical control that ultimately result in a submission hold. Therefore athletes who voluntarily relinquish a position, in order to again score points using the same position for which points have already been awarded, shall not be awarded points upon achieving the position anew.

ベースコントロール=1ポイント

 

サイドコントロール=2ポイント

 

マウントコントロル=3ポイント

 

バックコントロール=4ポイント

 

主審は、競技者がポジションを3秒間維持させた場合に、ポイントを与える。

 

試合の判定は、競技者がいかにサブミッションにつながるよう技術を駆使し、ポジションを進展させていく かを観ることにある。したがって、すでにポイントを獲得したのと同じポジションを繰り返し用いて、再びポイ ントを獲得しようとしても、競技者が故意にポジションを断念した場合は、ポイントは与えられない。

RULES OF ENGAGEMENT

HOW TO WIN

>BY SUBMISSON (Tapping the mat or the

opponent’s more than once )

Verbal announcement such as “stop”, in any of the

competitors languages

(to be reviewed during the rules meeting) 

Loss of consciousness

Score

Disqualification

 

Round decision: the grappler have gained the same number of points at the round end, then the winner is determined in the following order:

  • 1. The number of cautions given to each wrestler for penalties

  • 2. Most4-point moves

  • 3. Most 3-point moves

  • 4. Most 2-point moves

  • 5. Most 1-point moves

  • 6. Last technical point scored.

 

Note

Exemple : 5 rounds mach

even one grapplers win the 3 rounds strait  the mach will be continue

reason : the grapplers that lost the 3 rounds still have 2 Rounds  possibility to win by submission.

 

Draw of Match

over time

Each grappler gets a shot at either their opponent's back control

If after 3 rounds it is still tied up due to escapes, all the escapes times are added up. The competitor with the quickest overall escape time wins the match.

 

There is a 5 minute time limit in each of the overtime rounds.

IMPORTANT: If the combatant on defense pulls off a submission it's an escape.

 

 

勝敗

サブミッション (マットもしくは相手に一回以上タップすること)

ストップ、声を発した場合(ルールミーチングで確認)

失神

スコア

失格

 

ラウンド判定:ラウンドが終了した時点で同点だった場合は、以下の順でラウンドを獲得する選手を決定する。

  • ペナルティーの少ない選手

  • ポイントの大きい技を決めた選手

  • 最後にポイントを獲得した選手

 

ノート

例:5ラウンド マッチ

片方の選手が3ラウンドストレートを獲得しても残り2ラウンドは続行されます。

理由:ラウンドで負けを確定していても残り2ラウンドでサッブミッン勝利の可能性があるため。

 

試合は引き分けの場合

延長戦

​両選手はバックコントロールからスタートするチャンスが与えれる。

​もし3ラウンド後にお互いを決められず3ラウンドのエスケープ合計時間が短い選手が勝者となる。

​各ラウンドの時間制限は5分。

​j重要:攻めの選手が逆に極められてしまった場合、守り選手のエスケープと見なされます。

 

 

 

 

YELLOW CARD (Penalties)                        (ペナルティー)

> Holding the same position for more than 10 seconds without any attack

> Avoiding the fight

>Step back more than 3steps without connect to the oppnent

> Escaping the fighting area


 

> 10秒以上同じ体制で膠着

> 試合を避けること

>相手と密着せずに三歩以上引き下がる

>試合エリアから逃げる

 

 

RED CARD (Disqualifications)                (失格)

>Slamming the opponent 

> Any intentional strikes including but not limited to punching, kicking, kneeing etc 

> Running away from the fighting area when a submission is applied. In other words leaving the fighting area to escape a submission 

>Third of penalt awarded

 

Illegal Techniques: 

> All neck-cranks and cervical holds 

> Eyes gouges, grabbing the hair or the genitals 

> Using any illegal finishing holds 
> Twisting of fingers and toes 
 

>相手をスラミング

> 故意に打撃、パンチ、キック、頭突き

>サブミッションの状態から試合エリアから逃げること

>三回目のペナルティ 

 

反則技: 

> 脊髄への攻撃

> 目付き、髪の毛を引っぱる、股間への攻撃

> 反則技を仕掛ける
> 相手の指をひねること